معرفی دمنوش های افزایش میل جنسی

این روز‌ها به‌نظر می‌رسد که جستجو در زمینه خرید دمنوش افزایش میل جنسی بسیار زیاد شده است. پس در‌صورتی‌که از کاهش میل جنسی یا اختلال نعوظ رنج می‌برید، تنها نیستید. طبق گزارش دانشگاه سلامت ویسکانسین، اختلال نعوظ خفیف تا متوسط، حدود 50 درصد از مردان 50 ساله را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین مصرف انواع دمنوش تقویت قوای جسمی مردان مانند جینسینگ، می‌تواند یک روش درمان ساده و موثر باشد.

اختلال نعوظ نه‌تنها ممکن است باعث نا امیدی جنسی شود، بلکه می‌تواند بر کاهش عزت‌نفس در روابط هم موثر باشد. البته در بعضی از موارد، اختلال نعوظ ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل قلبی باشد. به همین ترتیب، افرادی که دچار این مشکل هستند، بهتر است در کنار شناخت انواع بهترین دمنوش برای نعوظ، حتماً با پزشکان خود نیز مشورت کنند.

از طرفی بسیاری از زنان با بیماری به‌نام بیش‌فعالی جنسی زندگی می‌کنند. اگر‌چه طبیعی است که میل جنسی در طول زندگی متغیر باشد، اما زنان مبتلا به این بیماری در زمانی که فعالیت جنسی کمی دارند، دچار استرس می‌شوند. یائسگی، بارداری، شیر‌دهی و تغییر سبک زندگی می‌تواند باعث بیش‌فعالی جنسی شود. عوامل مختلفی مانند اضطراب، سلامتی، ورزش و دارو‌ها می‌توانند بر انگیزش جنسی و عملکرد آن در مردان و زنان تأثیر بگذارند. برای همین در این مطلب، 8 دمنوش تقویت قوای جسمی مردان و افزایش میل جنسی زنان را به شما معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: (کاهش درد دوران قاعدگی با دمنوش های گیاهی)

معجزه 8 دمنوش افزایش‌دهنده میل جنسی مردان و زنان

هر کسی که با کم میلی جنسی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، ممکن است شروع به جستجوی مکمل‌ها و انواع چای گیاهی برای تقویت میل جنسی کند. در واقع برخی زوجین به دلیل مشکلات جنسی نمی‌توانند رابطه دلخواه‌شان را داشته باشند. بنابراین این موضوع، مشکلات جسمی و عاطفی زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. بنابراین دمنوش‌های گیاهی، یک راه عالی برای درمان مشکلات جنسی هستند.

برخی از مطالعات حاکی از آن است که دمنوش‌های حاوی خارخاسک ممکن است به زنانی که میل جنسی کمتری دارند، کمک کنند. به‌عنوان مثال، یک مطالعه در آوریل 2014 بر روی 67 زن که در مجله‌ی دانشکده داروسازی منتشر شد نشان داد که خارخاسک می‌تواند در طول چهار هفته به زنانی که میل جنسی کمی دارند، بسیار کمک کند. مطالعه دیگری که در دسامبر 2014 در مجله Clinical Medicine Insights منتشر شد نشان داد که خارخاسک در درمان اختلال عملکرد جنسی در زنان هم بی‌خطر و هم موثر است.

با توجه به اهمیت برخی از گیاهان دارویی، در ادامه به معرفی مهم‌ترین دمنوش‌های افزایش‌دهنده میل جنسی می‌پردازیم:

1. دمنوش دامیانا و افزایش میل جنسی

قدمت گیاه دامیانا به مایا‌های باستان بر می‌گردد که از آن برای تهیه دمنوش‌های تقویت‌کننده‌ی توان جنسی استفاده می‌کردند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دمنوش دامیانا یک انتخاب عالی برای تهیه‌ی دمنوش گیاهی افزایش میل زنان و مردان است.

چندین مطالعه‌ دیگر نشان می‌دهد که دمنوش ترکیبی گیاهان دامیانا، جینسینگ و جینکو ضمن اینکه رضایت جنسی را در زنان افزایش می‌دهد، موجب افزایش دفعات ارگاسم نیز می‌شود. در واقع به‌نظر می‌رسد که آربوتین، کافئین و فلاونوئید‌های موجود در دامیانا در تقویت عملکرد جنسی بسیار موثر هستند.

مصرف دو تا سه فنجان دمنوش افزایش میل زنان دامیانا در طول هفته می‌تواند علائم یائسگی را از بین ببرد. از طرفی دمنوش دامیانا می‌تواند در اسپرم‌سازی، آرامش اعصاب، کاهش استرس، اضطراب و خستگی هم موثر باشد.

خواص دمنوش دامیانا بسیار زیاد است، اما مواردی که به نوعی به تقویت قوای جنسی مرتبط است عبارت اند از:

  • رفع مشکل سرد‌مزاجی در بانوان
  • کاهش خشکی واژن و جلو‌گیری از مقاربت دردناک
  • کاهش درد در دوران قاعدگی
  • تسکین درد
  • افزایش دفعات ارگاسم و گردش خون در اندام جنسی
  • جلو‌گیری از زود انزالی

برای تهیه‌ی دمنوش دامیانا کافی است 2 تا 4 گرم از این گیاه را به صورت خشک تهیه و در 150 میلی لیتر آب جوش، به مدت حداکثر 10 دقیقه دم کنید. نوشیدن 3 فنجان از دمنوش دامیانا به صورت روزانه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

به‌طور کلی دمنوش‌ها باید با مشورت با متخصص مصرف شوند، اما زنان باردار و افراد مبتلا به سرطان سینه باید از نوشیدن این دمنوش، خود‌داری کنند.

دمنوش برای بهبود نعوظ و سکس بهتر

2. دمنوش جینسینگ قرمز کره‌ای و تقویت میل جنسی

جینسینگ را می‌توان به عنوان شناخته شده‌ترین و بهترین دمنوش برای قوای جنسی دانست. جینسینگ قرمز کره‌ای حاوی ساپونین‌های تری ترپنس جینسینگ به‌نام جینسنوزید است که بر فعالیت ضد التهابی و عملکرد جنسی موثر است. جنسینگ قرمز بر زود انزالی، خستگی، کسالت و بی میلی جنسی موثر است و موجب افزایش میل و تقویت قوای جنسی می‌شود.

به منظور تهیه‌ی دمنوش جنسینگ قرمز کافی است 20 گرم از ریشه‌ی این گیاه، 20 گرم هل کوبیده شده و 30 گرم چوب دارچین را در 1 لیتر آب ریخته و به‌مدت یک ربع بجوشانیم. میزان مصرف آن یک تا دو فنجان کوچک حداکثر به مدت 3 ماه است.

مصرف جنسینگ قرمز برای زنان باردار، شیرده، افرادی که چاقی افراطی دارند، مبتلایان به فشارخون بالا و سرطان سینه، استفاده‌کنندگان از دارو‌های ضد انعقاد خون و افرادی که از بی‌خوابی رنج می برند، ممنوع است.

3. دمنوش مرزه و رفع مشکل ناتوانی جنسی (تاثیر جدی خواص مرزه برای مردان)

مرزه را می‌توان بهترین دمنوش برای آقایان و حتی بانوان دانست که موجب تقویت قوای جنسی، درمان نا‌توانی‌های با منشاء روحی و روانی، بهبود کیفیت نعوظ و رفع ناتوانی جنسی می‌شود. به‌منظور تهیه‌ی دمنوش مرزه کافی است به میزان 10 گرم مرزه‌ی خشک شده را به مدت 10 دقیقه در یک لیوان بزرگ آب بجوشانید. سپس آن را صاف و به‌مدت حداکثر سه ماه هر شب بعد از صرف شام یک فنجان از دمنوش مرزه را میل کنید.

اگرچه مصرف این دمنوش برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است، اما از جمله موارد منع مصرف مرزه می‌توان به افرادی که به این گیاه حساسیت دارند، اشاره کرد. البته زنان باردار، شیرده و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص نیز بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با پزشک خود مشورت کنند.

4. دمنوش شبدر قرمز و تسکین علائم یائسگی

شبدر قرمز یکی از حبوباتی است که به عنوان یک گیاه شناخته می‌شود و میل جنسی را در برخی از افراد افزایش می‌دهد. این گیاه سرشار از ایزوفلاون (نوعی فیتواستروژن شبه استروژن در بانوان) است. به همین دلیل، شبدر قرمز اغلب برای تسکین علائم یائسگی یا تقویت طبیعی میل جنسی استفاده می‌شود. مطالعه‌ای در مجله‌ی Obstetrics and Gynecology International نشان داد مصرف ایزوفلاون شبدر قرمز به میزان 80 میلی‌گرم به مدت بیش از 90 روز در زنانی که دوران پس از یائسگی را می‌گذراندند، نه تنها موجب افزایش میل جنسی شد بلکه خلق‌و‌خو، خواب و انرژی آن‌ها را نیز بهبود بخشید.

به منظور تهیه‌ی دمنوش شبدر قرمز کافی است 30 گرم از گیاه خشک آن را در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و هر روز سه بار، به میزان یک فنجان میل کنید.

موارد منع مصرف شبدر قرمز شامل زنان شیرده، باردار، افراد مبتلا به سرطان سینه، افراد مصرف‌کننده‌ی دارو‌های رقیق‌کننده‌ی خون مثل وارفارین و افرادی که تحت درمان هورمونی هستند، می‌شود.

5. دمنوش خارخاسک، بهترین دمنوش برای خشکی واژن

گیاه خارخاسک که به‌دلیل خار‌های تیز آن به این نام شناخته می‌شود، در افزایش حساسیت و کاهش خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی در زنان به‌طور طبیعی موفق بوده است. یک مطالعه نشان داده است که مصرف 500-1500 میلی‌گرم خارخاسک به مدت 90 روز منجر به افزایش میل جنسی در زنان می‌شود.

به منظور تهیه‌ی دمنوش خارخاسک کافی است حدود 2 تا 5 گرم خارخاسک را داخل یک لیوان ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. سپس روی آن درب قرار داده و پس از 10 تا 15 دقیقه آن را صاف و مصرف کنید.

زنان باردار، شیرده و افرادی که مشکل پروستات دارند بهتر است قبل از مصرف حتماً با پزشک صحبت کنند.

6. دمنوش شنبلیله و افزایش فعالیت هورمون‌های تستوسترون و استروژن

شنبلیله گیاهی است که در سطح جهان کشت می‌شود و از دانه‌های آن معمولاً در غذا‌های آسیای جنوبی و مرکزی استفاده می‌شود. اثر ضد التهابی و نقشی که شنبلیله در تقویت میل جنسی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برخی مطالعات نشان می‌دهند شنبلیله، موثرترین دمنوش برای افزایش استروژن است. در واقع این گیاه قدرتمند با افزایش فعالیت دو هورمون تستوسترون و استروژن، بر هورمون‌های جنسی تأثیر مثبت می‌گذارد.

به منظور تهیه‌ی دمنوش شنبلیله باید ابتدا یک قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله را کوبیده، سپس آن را در قوری ریخته، به آن آب اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. بر حسب علاقه می‌توانید به آن عسل یا لیمو‌ترش اضافه کنید.

به‌طور معمول، شنبلیله عوارض جانبی خاصی ندارد اما ممکن است با برخی از دارو‌ها تداخل داشته باشد (به‌عنوان مثال موجب کاهش شدید قند خون می‌شود)، باعث ایجاد ناراحتی گوارشی و ریه‌ای در افراد حساس شود (برخی که به بادام زمینی حساسیت دارند ممکن است به این ماده هم حساس باشند) و در دوران بارداری نباید مصرف شود.

دمنوش های گیاهی افزایش میلی جنس مردان

7. دمنوش گیاه قاصدک و تاثیر بر نعوظ

قاصدک را می‌توان مفیدترین دمنوش گیاهی برای نعوظ دانست. به مرور زمان با افزایش سن، میزان هورمون تستوسترون در بدن افراد کم می‌شود که این مشکل، منجر به اختلال در نعوظ مردان می‌شود. از طرفی کاهش تستوسترون در بدن بانوان و تغییر در سطوح هورمون‌های آن‌ها نیز، به صورت کاهش در میل جنسی نمو می‌کند. بنابراین مایع شیرین حاصل از گیاه قاصدک، می‌تواند موجب کاهش سرعت و یا جلو‌گیری از فعالیت‌های آنزیمی شود که تستوسترون را به استروژن تبدیل می‌کند. این موضوع می‌تواند سطح تستوسترون را در بدن به حالت تعادل برساند.

به منظور تهیه دمنوش تقویت جنسی گیاه قاصدک، کافی است 15 گرم از این گیاه را به مدت 10 دقیقه در یک فنجان دم و پس از صاف کردن، سه نوبت در روز به مدت یک ماه استفاده کنید.

اگر باردارید و یا در دوره ی شیر‌دهی هستید، مشکلات کبدی، انسداد یا سنگ مجاری صفرا، انسداد روده، زخم اثنی عشر یا مشکلات قلبی دارید، از داروهای آرام بخش و باربیتورات ها را استفاده می کنید یا اگر به گیاهان خانواده آستراسه آلرژی دارید، منع مصرف برای شما وجود دارد پس حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

8. دمنوش گیاه بز شاخ‌دار و تقویت قوای جنسی

گیاه بز شاخ‌دار و ماده‌ی فعال آن «ایکارین» به واسطه‌ی تاثیری که بر افزایش میل جنسی دارند، شناخته می‌شوند. در حقیقت ترکیب فعال موجود در این گیاه با افزایش هدایت جریان خون به سمت اندام‌های جنسی، موجب تقویت قوای جنسی می‌شود.

به‌منظور تهیه‌ی دمنوش گیاهی بز شاخ‌دار ابتدا باید حدوداً یک مشت از این گیاه را به صورت خشک در 4 لیوان آب جوش به‌مدت یک ربع دم و در دو نوبت روز هر بار یک لیوان از آن را میل کنید. در چند روز اول خاصیت آن را مشاهده خواهید کرد.

سایر روش‌های درمان مشکلات جنسی چیست؟

مشکلات جنسی می‌توانند گریبان هر دو جنسیت زن و مرد را بگیرند. بنابراین علاوه بر مصرف دمنوش تقویت قوای جنسی، می‌توانید از روش‌های زیر نیز کمک بگیرید:

  • عرق گیاهی میل جنسی: استفاده از عرقیات گیاهی می‌تواند به عنوان یک داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی در برخی افراد مورد استفاده قرار گیرد. عرقیات گیاهی جنسی را از ترکیب گیاهان مختلفی مانند زنجبیل، جینسینگ، بادرنجبویه، بهارنارنج، اسطوخودوس،سنبل الطیب و … تهیه می‌کنند. این گیاهان معمولاً دارای تأثیرات مختلفی بر روی سیستم عصبی مرکزی و سایر ارگان‌های جنسی هستند که منجر به افزایش اشتیاق جنسی و تحریک جنسی می‌شوند.
  • تغییرات در سبک زندگی: اقداماتی مانند مدیریت استرس، بهبود رژیم غذایی، ورزش کردن، کاهش مصرف الکل و دخانیات و بهبود روابط، می‌توانند به بهبود مشکلات جنسی کمک کنند.
  • کمک گرفتن از مشاور: مشاور روانشناختی می‌تواند با ارائه فهم عمیق‌تری از مشکلات جنسی، راه‌حل‌هایی مؤثر را برای آن‌ها ارائه دهد و به بهبود اعتماد به نفس و روابط جنسی فرد کمک کند.

در نهایت بهتر است قبل از هر نوع درمان، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید و بهترین روش درمان مناسب خودتان را پیدا کنید. سپس اقدام به رفع مشکل نمایید.

پیشنهاد مطالعه: (درمان سرماخوردگی با دمنوش گیاهی)

سخن آخر

اگر می‌خواهید از هر یک از این دمنوش‌ها برای تعادل هورمون‌های خود استفاده کنید، ابتدا باید سطح هورمون‌های خود را بررسی کنید. اگر‌چه برخی فکر می‌کنند که مصرف انواع دمنوش قوای جنسی ضرر ندارد، اما استفاده خود‌سرانه و بدون تجویز متخصص گیاهان دارویی، می‌تواند خطر‌ناک باشد.

  • ادمین سایت
  • 1402/05/19
  • 4254 بازدید

12 دیدگاه برای “8 دمنوش گیاهی افزایش میل زنان و مردان چیست؟ (بهترین دمنوش برای نعوظ و تقویت جنسی)”

  1. با سلام این همه در مورد خاصیت و اثر بخشی دمنوشها مثال زنجبیل و دارچین و گل گاو زبان گفته شده که یاد ندارم از مضرات آن گفته شده باشد چند وقت پیش مقاله ای در اینترنت خواندم که زنجبیل و گل گاو زبان با در ا چین سرتان کبد و ریه و مضر برای قلب و کلیها چنان با اطمینان میگفت که من را از خودن این معجونها منصرف کرد .نظر شما چیست

    • زنجبیل هیچ تاثیری در سرطان زایی ندارد، فقط گل گاوزبان هست که اگه بطور مداوم استفاده بشه، بعد از چند سال میتونه سرطانزایی بکنه.

  2. برای تقویت فعالیت جنسی فقط اعصاب ارام
    همراهی همسر وعشوه گری سلامت
    جسم وروان بقیه اضافی است

  3. سلام دوستان من 55سال دارم ومشکل شدید میل جنسی دارم چند سال هست با این موعضل دست پنجه میزنم راه نمایی کنید که موعثر باشد

  4. به نظرشما بین این دمنوشاکدومشون بهتره؟ من یکم
    کم خونی دارم میخواستم بدونم واسه اونایی ک کم خونی
    دارن ضررنداره؟
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن
مقایسه